Welkom op de blog van Natàlia Perarnau

.

Lees de blogberichten van Kids&Us

Vandaag wil ik een hersenspinsel met jullie delen dat de hoeksteen geworden is van Share it!, de Kids&Us-campagne voor deze kerst.

Jullie hebben vast en zeker de zin sharing is caring ooit al eens gehoord of zelf gebruikt. Vaak nemen we deze woorden in de mond zonder stil te staan bij hun betekenis. We gebruiken deze uitdrukking meestal in een context waarin we van iemand verwachten dat hij of zij ons datgene geeft wat we op dat moment nodig hebben. Maar laten we nu eens nadenken over de diepere betekenis van sharing is caring.

Als we het hebben over delen op een meer emotioneel niveau, hebben we het over het vermogen om onze emoties te uiten tegenover de mensen om ons heen. Maar het is niet altijd eenvoudig om ons open te stellen en mensen binnen te laten in onze gevoelswereld. Het delen van ervaringen, dromen, overpeinzingen – zoals deze die je hier nu leest – brengt een gezonde dialoog tot stand tussen mensen en stelt ons in staat oprechte en duurzame banden te smeden.

Met de kerstperiode in zicht is het extra belangrijk om te praten over delen. Of het nu door de gezellige kerstsfeer komt of door de winterse koude, we zijn in deze tijd van het jaar meer dan ooit op zoek naar menselijke warmte. Delen heeft tijdens de pandemie bovendien een nieuwe dimensie gekregen, omdat we pas echt zijn gaan beseffen hoe belangrijk het is om fysiek samen te kunnen zijn met onze geliefden. Kerstmis is een van de weinige momenten waarop de hele familie samenkomt. Het is de ideale gelegenheid om moppen te tappen of elkaar te vertellen over wat er gebeurd is sinds de laatste keer dat we elkaar gezien hebben. Het is ook het moment waarop we elkaar een inkijk gunnen in onze uitdagingen, verwezenlijkingen, doelen, verlangens ... Door ons open te stellen ontstaat er een tweerichtingsgesprek: als jij deelt, zullen anderen ook met jou delen. Dat is de essentie van sharing is caring.  

In de campagne van dit jaar, Say it in English, hebben we de nadruk gelegd op het geven van een stem aan de jongere generatie. Dat deden we door hen aan te moedigen om hun mening uit te drukken in het Engels. De Engelse taal functioneert als het ware als een luidspreker waarmee je je boodschap verder kan doen reiken en dus met meer mensen kan delen.

Share it!

Met dit in het achterhoofd leggen we nu met Share it! de nadruk op de magie van het delen. In deze campagne willen we onderstrepen hoe belangrijk het is om verder te kijken dan het materiële, en ruimte en tijd te geven aan onze emoties. Al zeker nu we tijdens deze kerstperiode daar opnieuw de tijd en de ruimte voor hebben.

En dit alles in het gezelschap van onze familie. Want deze kerstperiode willen we volop genieten van het samenzijn.

Geniet ervan!

  1. 213
Delen op >

Opmerkingen

Laat een opmerking achter

Om een opmerking achter te laten, moet u geregistreerd zijn.