ALGEMENE VOORWAARDEN

1.    TOEPASSINGSGEBIED

1.1.    Deze algemene voorwaarden (hierna de “Algemene Voorwaarden”) zijn van toepassing op de diensten voor het onderwijs van de Engelse taal die de uitbater van de Kids&Us-school (hierna de “Dienstverlener”) verleent aan de Klant, zoals geïdentificeerd in de Bijzondere Voorwaarden. De Dienstverlener en de Klant worden hierna gezamenlijk de “Partijen” genoemd.
1.2.    Met de doeleinden die zijn aangegeven in deze Algemene Voorwaarden:
a.    De ”Bijzondere Voorwaarden” bestaan uit het inschrijvingscontract (zoals omschreven in deel 5), de herinschrijvingsdocumenten (zoals omschreven in deel 6), het huishoudelijk reglement (bedoeld in deel 2.1), en de andere documenten en handelsakkoorden die de Partijen in voorkomend geval kunnen sluiten volgens de bepalingen van deze Algemene Voorwaarden en de wijzigingen van deze documenten.
b.    De “Klant“ is de persoon die, in eigen naam en voor rekening van een minderjarige onder zijn voogdij of ouderlijk gezag, inschrijft voor de diensten bij de Dienstverlener. Deze diensten mogen door de Klant niet worden overgedragen aan derden, noch worden gebruikt door andere personen dan de Klant of de minderjarige onder zijn voogdij of ouderlijk gezag die als leerling is ingeschreven in de school.
c.    De “Diensten“ zijn de diensten voor het Engelse taalonderwijs die worden verleend in het kader van het Kids&Us-systeem en waarvoor een Klant inschrijft volgens de bepalingen van de Bijzondere Voorwaarden. Ze worden door de Dienstverlener verleend volgens de Bijzondere Voorwaarden en deze Algemene Voorwaarden. 
d.    Het “Contract” bestaat uit de Bijzondere Voorwaarden, de Algemene Voorwaarden, de Specifieke Voorwaarden, de Voorwaarden van My Way, de Gezondheidsverklaring (indien van toepassing) en de Alpha Card.
e.    “Mousy” zijn de leerlingen van het eerste jaar van de Kids&Us-methode, 1 à 2 jaar oud.
f.    “Linda” zijn de leerlingen van het tweede jaar van de Kids&Us-methode, vanaf 2 jaar.

1.3.    In geval van tegenstrijdigheid hebben de Bijzondere Voorwaarden voorrang boven de Algemene Voorwaarden en de Specifieke Voorwaarden, en hebben de Algemene Voorwaarden voorrang boven de Specifieke Voorwaarden.

1.4.    Het Contract is aanvaard als dit document en de Bijzondere Voorwaarden zijn ondertekend. Deze aanvaarding impliceert dat de Klant:
a.    de inhoud van de Algemene en de Bijzondere Voorwaarden heeft gelezen, begrepen en goedgekeurd, en de kans heeft gekregen om de Dienstverlener alle nodige vragen te stellen om eventuele twijfels over de Algemene en Bijzondere Voorwaarden weg te nemen;
b.    bekwaam is om contracten te sluiten;
c.    zich ertoe verbindt om alle verplichtingen na te leven die hem worden opgelegd door het Contract. 
1.5.    De Algemene Voorwaarden kunnen worden gewijzigd om bijvoorbeeld wetgevende, reglementaire, commerciële of veiligheidsredenen, uitsluitend indien de Klant, nadat de voorgestelde wijzigingen aan hem of haar zijn toegezonden, deze vrijwillig en zonder voorbehoud aanvaardt. Deze toestemming wordt geacht te zijn gegeven als de Klant dertig (30) kalenderdagen nadat deze effectief aan de Klant zijn overhandigd (met ontvangstbevestiging) of nadat de Klant op de hoogte is gesteld van het bestaan ervan op de website van de Dienstverlener https://www.kidsandus.be/en-be geen schriftelijk verzet aantekent tegen de opname van voornoemde wijzigingen.

2.    DIENSTEN

2.1.    Vóór de aanvaarding van dit Contract heeft de Klant per e-mail of persoonlijk de volgende elementen ontvangen: (i) de volledige catalogus van de aangeboden lessen, met hun kenmerken en belangrijkste doelstellingen, en met de belangrijkste kenmerken van het onderwijssysteem dat is gebaseerd op de Kids&Us-methode; (ii) de identificatiegegevens van de Dienstverlener (met de uitdrukkelijke vermelding of hij handelt voor eigen rekening) en van de school waar de Diensten worden verleend; (iii) de tarieven van de lessen waarvoor de Klant belangstelling heeft getoond, incl. belastingen en taksen, en de kosten van het Materiaal (zoals omschreven in deel 2.11) (hierna gezamenlijk de “Prijs” genoemd) dat de Klant moet betalen en dat nodig is voor het verloop van de lessen omdat het inherent is aan de onderwijsmethode van Kids&Us, evenals de betalingsvoorwaarden en -modaliteiten; (iv) de noodzaak voor de Dienstverlener, om redenen van organisatie, om het aantal herinschrijvingen te kennen vóór het begin van ieder schooljaar en dus de jaarlijkse herinschrijvingsprocedure langs elektronische weg; (v) het herroepingsrecht voor de Klant, onder de voorwaarden gesteld in deel 3; (vi) het huishoudelijk reglement van de school; en (vii) de inhoud van deze Algemene Voorwaarden waarbij de Klant de mogelijkheid heeft gekregen om hierover vragen te stellen.

2.2.    De diensten worden verleend in de school die is vermeld op het Inschrijvingscontract.

2.3.    Uurroosters en duur van de lessen:
Afhankelijk van het niveau of de methode duren de lessen:
a.    Voor Babies (van Mousy tot Linda): gewoonlijk 45 minuten, één keer per week. Als slechts één leerling deelneemt, duurt de les 30 minuten. Ze wordt immers aangepast aan het concentratievermogen van de leerlingen op deze jonge leeftijd en alle aandacht gaat uit naar slechts die leerling. In de Babies-klassen in crèches duren de lessen 30 minuten.
b.    Voor Kids (van Sam tot Pam&Paul): gewoonlijk 60 minuten, één keer per week.
c.    Voor Ben&Brenda: gewoonlijk 90 minuten, één keer per week.
d.    Voor Tweens 1 en 2: in het blok Animal Planet duren de lessen 60 minuten, twee keer per week.
e.    Voor Tweens 3 en 4: de lessen in de Fairy Tales-blokken duren gewoonlijk 90 minuten, twee keer per week.
f.    Voor Tweens 1 tot 4: de lessen in de blokken Mysteries en The Future duren gewoonlijk 90 minuten, twee keer per week.
g.    Voor Teens 5 en Teens 6: de duur van de lessen in het blok Subscription varieert naargelang de gekozen modaliteit: 90 minuten twee keer per week of 90 minuten één keer per week. 
h.    Traditionele methode: de duur van de lessen volgens de traditionele methode varieert naargelang het gekozen niveau en ligt tussen 60 en 180 minuten per week.

In het geval van lessen die niet volgens de Kids&Us-methode worden gegeven, kunnen het lesrooster, de duur van de les, het aantal leerlingen, de startdatum, de einddatum en/of het gebruikte materiaal per school verschillen.

2.4.    De specifieke lesroosters zijn deze vermeld in de Bijzondere Voorwaarden. Ze kunnen dus ieder jaar veranderen naargelang de gekozen lessen en het aantal leerlingen in elke les die op elk ogenblik beschikbaar is.

2.5.    In het algemeen beginnen de lessen in september en eindigen ze in juni van het volgende jaar. De school zal de exacte data en de kalender van de schooldagen communiceren.

2.6.    Tenzij anders vermeld in de Algemene Voorwaarden kunnen de in de kalender aangegeven lessen waaraan de leerling niet kan deelnemen, ongeacht de reden, niet worden ingehaald en zullen ze worden gefactureerd.

2.7.    Het maximum aantal leerlingen per klas is vijf (5) voor de Babies-lessen, acht (8) voor Sam tot Teens 6, en tien (10) voor de lessen volgens de traditionele methode. Als de Babies-lessen worden gegeven in externe centra, bedraagt het maximumaantal leerlingen per groep acht (8). Als het aantal leerlingen per klas op 1 oktober van ieder kalenderjaar kleiner of gelijk is aan drie (3) en geen enkele andere groep deze leerlingen kan opvangen, behoudt de Dienstverlener zich het recht voor om de groep te ontbinden. In dat geval zal hij alle bedragen die de Klant in oktober heeft betaald bij wijze van lesgeld terugbetalen, met inbegrip van de kosten van het Materiaal vermeld in deel 2.10.

De Dienstverlener kan als alternatief ook een ander lesrooster voorstellen in een groep van hetzelfde of een lager niveau. Het staat de Klant vrij om dit alternatief te weigeren en de terugbetaling te vorderen van alle betaalde bedragen.

2.8.    De Mousy-leerlingen worden tijdens de hele duur van de les begeleid door een volwassene. Elke Linda-leerling wordt in de eerste maanden van het jaar begeleid door een volwassene. De maanden daarna gaan de volwassenen die de Linda-leerlingen begeleiden niet mee in de klas, maar moeten ze tijdens de hele duur van de les in het centrum blijven. Bij de lessen die worden gegeven in externe centra, worden de leerlingen niet begeleid door een volwassene.

2.9.    De leerkrachten moeten beschikken over de juiste academische of professionele kwalificaties om de lessen te kunnen geven.

2.10.    De inschrijving voor de Diensten door het tekenen van het Inschrijvingscontract impliceert dat de Klant weet en aanvaardt dat deze Diensten zijn gebaseerd op de niet-gereglementeerde onderwijsmethode Kids&Us die, behalve de aanwezigheid van de leerling in de School, ook het gebruik vereist van exclusief lesmateriaal (hierna het “Materiaal”) waarvan de kosten worden gedragen door de Klant en dat, onverminderd de aanpassing van het Materiaal aan de behoeften van elke klas.

Het materiaal bestaat uit zowel fysiek als digitaal lesmateriaal, afhankelijk van het niveau. Dit is ontwikkeld om leerlingen een complete leerervaring te bieden die begint in de Kids&Us-lokalen en buiten de klas wordt aangevuld. Aan het begin van elk schooljaar wordt het materiaal van elke cursus gecommuniceerd via de “materialencatalogus”.

2.11.    De Diensten worden beschouwd als niet-gereglementeerd onderwijs. Bijgevolg hebben de diploma’s of getuigschriften die de Dienstverlener kan uitreiken geen officieel karakter. De Dienstverlener bereidt de leerlingen, indien zij dat wensen, voor op het afleggen van examens waarmee ze internationaal erkende diploma’s kunnen behalen. De inschrijvings- of schoolkosten voor deze examens zijn niet inbegrepen in de prijs van de lessen die worden aangeboden door de Dienstverlener.

3.    HERROEPINGSRECHT

3.1.    De Klant beschikt over een herroepingstermijn van veertien (14) kalenderdagen vanaf de ondertekening van de Bijzondere Voorwaarden om zijn inschrijving kosteloos te herroepen zonder opgaaf van reden. 
3.2.    Om die herroepingstermijn te respecteren, volstaat het om ons vóór het einde van de termijn mee te delen dat u het herroepingsrecht wenst uit te oefenen.
3.3.    Het in dit deel beschreven herroepingsrecht kan worden uitgeoefend hetzij (i) door ons het ingevulde modelformulier voor herroeping te bezorgen dat is opgenomen in bijlage I van deze Algemene Voorwaarden en is bijgevoegd bij boek VI van het Wetboek van economisch recht, beschikbaar op: https://economie.fgov.be/sites/default/files/Files/Forms/Formulier-herroeping.pdf, hetzij (ii) door duidelijk te verklaren dat u hebt besloten om het Contract te herroepen.  
3.4.    Als de Klant zijn herroepingsrecht uitoefent, dient de Dienstverlener hem alle door de Klant betaalde bedragen terug te betalen via de betalingswijze die de Klant heeft gebruikt voor de oorspronkelijke transactie. De Dienstverlener zal alle van de Klant ontvangen bedragen zo snel mogelijk terugbetalen en hoe dan ook binnen 14 dagen vanaf de datum waarop hij op de hoogte werd gebracht van de beslissing van de Klant om het Contract te herroepen. De kosten van het Materiaal worden pas terugbetaald zodra het Materiaal ongebruikt werd terugbezorgd.
3.5.    Als de Klant overeenkomstig de bepalingen van de Bijzondere Voorwaarden vraagt om van de Diensten gebruik te kunnen maken voordat de herroepingstermijn van 14 dagen is verstreken, ziet hij uitdrukkelijk af van zijn herroepingsrecht. Als de Klant zijn herroepingsrecht uitoefent tijdens de herroepingstermijn van 14 dagen, overeenkomstig de voormelde voorwaarden, heeft hij recht op terugbetaling in verhouding tot de Diensten die werden verleend tot op het moment dat de Klant de Dienstverlener heeft meegedeeld dat hij het herroepingsrecht wenst uit te oefenen voor alle voorziene prestaties.

4.    ANNULERING

4.1.    De Klant kan vóór de aanvang van de Dienstverlening dit Contract tevens annuleren door de Dienstverlener per e-mail of per eenvoudige brief een schriftelijk annuleringsverzoek te bezorgen. 
4.2.    De annulering van het Contract vóór de aanvang van de Dienstverlening geeft geen recht op terugbetaling van de inschrijvingskosten bedoeld in deel 5.
4.3.    De Dienstverlener zal geen inschrijvingskosten terugbetalen bij annuleringen na het begin van de Dienstverlening. Indien de Dienstverlener bovendien zou hebben ingestemd met gespreide betalingen van de Klant, zal de Klant het bedrag voor de huidige maand nog verschuldigd blijven.
4.4.    Het recht om het Contract te annuleren vóór het begin van de Dienstverlening is onverminderd het herroepingsrecht bedoeld in deel 3 en onverminderd het recht voor de Klant op terugbetaling van alle aan de Dienstverlener betaalde bedragen. 
4.5.    De Klant kan een taalkamp/workshop annuleren om medische redenen. In die hypothese dient de Klant de Dienstverlener daar zo snel mogelijk telefonisch vanop de hoogte te brengen, zodat de plaats kan worden vrijgemaakt voor een andere klant. Het taalkamp/de workshop zal bovendien enkel worden terugbetaald als de Klant daartoe een schriftelijke aanvraag indient, samen met een medisch attest en met vermelding van het bankrekeningnummer waarop de terugbetaling moet geschieden, binnen 48 uur vanaf de eerste dag afwezigheid die is vermeld op het medisch attest.
De terugbetaling, verminderd met de administratiekosten voor een bedrag dat overeenstemt met één dag activiteit, geschiedt na het einde van de betrokken periode van afwezigheid en enkel als is voldaan aan de voormelde voorwaarden.
4.6.    Indien een taalkamp/workshop te laat wordt opgezegd zonder voorlegging van een medisch attest (minder dan 7 dagen vóór de aanvang van het kamp/de workshop) is het volledige bedrag verschuldigd, ongeacht de reden die wordt opgegeven. Laattijdige opzegging geeft in geen enkel geval recht op de annulering van de factuur.
4.7.    Omdat het gaat om bijzondere lessen moet elke annulering of uitstel minstens één werkdag vóór de geplande sessie schriftelijk worden aangevraagd. In het andere geval zal de geplande sessie worden beschouwd als verstrekt en worden gefactureerd. Van deze mogelijkheid tot kosteloos uitstel kan maximaal vijf keer gebruik worden gemaakt per bestelde sessie. Na deze vijf annuleringen zal elke geannuleerde les worden gefactureerd.
4.8.    De terugbetalingen bij annulering van het Contract geschieden enkel per bankoverschrijving.

5.    PRIJS

5.1.    De prijs voor de Klant omvat de volgende elementen; het bedrag en de betalingsmodaliteiten zijn overeengekomen in de Bijzondere Voorwaarden:
a.    Inschrijvingskosten, in voorkomend geval.
b.    Prijs van de lessen.
c.    Materiaal.
d.    Toepasbare belastingen overeenkomstig de geldende wetgeving. 
5.2.    Tenzij anders bepaald in de Bijzondere Voorwaarden:
a.    De inschrijvingskosten moeten worden betaald bij de ondertekening van het Inschrijvings- contract. 
b.    Het Materiaal wordt betaald bij de ondertekening van het Inschrijvingscontract.
c.    De Prijs zoals vastgesteld in de Bijzondere Voorwaarden is een forfaitair bedrag. Hij stemt overeen met een globale dienstverlening. Gespreide betalingen die tussen de Partijen zijn overeengekomen, stemmen niet overeen met een vergoeding van de lesuren in de betaalperiode. Bijgevolg, onder voorbehoud van deel 4, heeft de Klant, indien hij om welke reden ook (bv. vakantie of een andere reden) niet het aantal lesuren krijgt dat overeenstemt met de betaalperiode, geen recht op de terugbetaling of inhaling van deze uren. In geval van overmacht waardoor de lessen niet kunnen worden gegeven, kan de Klant de terugbetaling van de Prijs verkrijgen in verhouding tot het aantal nog te geven lessen.
d.    De toepasbare belastingen worden betaald volgens de modaliteiten die zijn voorzien in de geldende regelgeving. 
5.3.    De prijs van een taalkamp/workshop moet volledig worden betaald bij de inschrijving, hetzij op het online inschrijvingsplatform op naam van de Dienstverlener (http://bookeo.com/kidsandusbelgium) , hetzij via Bancontact in het Kids&Us-centrum, hetzij per bankoverschrijving op de rekening van de Dienstverlener met als mededeling “Datum van het taalkamp + naam en voornaam van de leerling + leeftijd”, en dit uiterlijk op de eerste dag van het kamp van de leerling.
Bij betaling via het inschrijvingsplatform Bookeo is de Dienstverlener in geen enkel geval aansprakelijk voor de technische verwerking van de betaling, noch voor de daadwerkelijke uitvoering van de betaling. De betaling van de Diensten geschiedt door en via de onderneming Bookeo Pty Ltd, die beschikt over een beveiligd platform. Bookeo Pty Ltd is alleen aansprakelijk en garandeert de certificatie van het platform en de veiligheid van de gegevens betreffende de door de Dienstverlener aangeboden betaalwijzen. Bookeo Pty Ltd gebruikt, verwerkt of bewaart deze gegevens op naam en voor rekening van de Dienstverlener. 
5.4.    De Dienstverlener behoudt zich het recht voor om de toegang tot de lessen te weigeren voor elke persoon die de inschrijvingskosten en/of de kosten van het pedagogisch Materiaal niet heeft betaald.
5.5.    De facturen van de Dienstverlener zijn volledig en contant betaalbaar, met uitzondering van de bepalingen van punt 5.6. Elk bedrag dat op de vervaldag niet is betaald, zal van rechtswege en zonder ingebrekestelling worden verhoogd met een moratoriuminterest van 8% van het totale bedrag. 
5.6.    Gespreide betalingen, per kwartaal, per half jaar of per maand, zijn toegelaten op de uitdrukkelijke voorwaarde dat ze over maximaal 10 maanden worden gespreid en geschieden via domiciliëring. Elke andere betaalwijze of spreiding van de betalingen die niet aan deze voorwaarden voldoet, zal worden geweigerd.
5.7.    De Dienstverlener dient de inschrijvingskosten en de kosten van het Materiaal enkel terug te betalen in de gevallen voorzien in de delen 2.7 en 3. Onverminderd de toepasbare wettelijke of reglementaire bepalingen dient de Dienstverlener in geen enkel ander geval de inschrijvingskosten en de kosten van het Materiaal terug te betalen. In het bijzonder begrijpt en aanvaardt de Klant dat, indien hij om gelijk welke reden verzaakt aan de lessen of een einde stelt aan de relatie met de Dienstverlener, hij deze bedragen verliest.
5.8.    Indien de Klant de Diensten betaalt via domiciliëring en een van de betalingen wordt geweigerd, zijn de daaraan verbonden kosten voor rekening van de Klant, die de Dienstverlener volledig zal vergoeden.
5.9.    Elke korting, prijsvermindering of andere korting moet schriftelijk worden overeengekomen tussen de Partijen. 
5.10.    Zowel de inschrijving als de lessen zijn persoonlijk en niet-overdraagbaar. Alleen de leerling die is vermeld op het Inschrijvingscontract mag dus de lessen bijwonen waarvoor de Klant heeft ingeschreven.

6.    INSCHRIJVINGSCONTRACT

6.1.    De Klant schrijft oorspronkelijk in voor de Diensten door de overhandiging of verzending aan de Dienstverlener, per brief, e-mail of via een online platform dat de Dienstverlener ter beschikking stelt, van het inschrijvingscontract (hierna het “Inschrijvingscontract”). 
6.2.    Elk inschrijvingscontract moet minstens de volgende gegevens bevatten:
a.    De identificatie van de Klant en van de leerling voor wie wordt ingeschreven voor de Diensten, evenals de band tussen de Klant en de leerling, in voorkomend geval met bewijs van het ouderlijk gezag of van de voogdij.
b.    De gevraagde Diensten, met vermelding van de lessen die de Klant interesseren en van de details en kenmerken van deze lessen.
c.    De prijs van de Diensten.
d.    De uitdrukkelijke vermelding van het feit dat de Klant de Algemene Voorwaarden heeft gelezen en dat de Dienstverlener hem de mogelijkheid heeft geboden om alle vragen te stellen dienaangaande, evenals de uitdrukkelijke aanvaarding van de Algemene Voorwaarden door de klant en, in voorkomend geval, de verklaring inzake de toegang tot de precontractuele informatie die is bedoeld in deel 1.4. 
e.    Het akkoord van de Klant met de gekozen methode (e-mail, de daartoe gecreëerde zone op de website van de Dienstverlener of elk ander middel dat de Partijen overeenkomen) om informatie en de herinschrijvingscontracten te ontvangen voor de volgende lessen, waarvoor vanop afstand kan worden ingeschreven en waarop deze Algemene Voorwaarden in alle gevallen van toepassing zijn.
6.3.    Het Inschrijvingscontract is voor de Partijen pas bindend op de datum waarop de Dienstverlener zijn aanvaarding heeft gestuurd naar de Klant, per post of e-mail of op de manier waarop het Inschrijvingscontract werd verzonden (hierna “Aanvaarding”).
6.4.    Onverminderd de verzending van de Aanvaarding door de Dienstverlener aan de Klant volgens de bepalingen van dit deel 6.33 dient de Dienstverlener hoe dan ook een digitale kopie van het Inschrijvingscontract en de Aanvaarding in de School te bewaren als bewijs van de inschrijving.
6.5.    De Dienstverlener dient niet alle inschrijvingscontracten te aanvaarden en behoudt zich dus het recht voor om een inschrijving te weigeren zonder dat hij daarvoor aansprakelijk kan worden gesteld.
6.6.    De inschrijving van de leerling − en dus de plaats van de leerling in een les − is pas gegarandeerd na de ontvangst van de inschrijvingskosten door de Dienstverlener.
6.7.    Zodra de inschrijvingskosten betaald zijn en de inschrijving door de Dienstverlener is bevestigd via de Aanvaarding, en onder voorbehoud van het herroepingsrecht bedoeld in deel 3, zal de klant worden beschouwd als definitief en onherroepelijk verbonden jegens de Dienstverlener.

7.    HERINSCHRIJVING

7.1.    Eén keer per jaar, vóór het einde van het schooljaar (in de periode maart tot mei) bezorgt de Dienstverlener de Klant een geschreven document dat hem persoonlijk, per brief of per e-mail kan worden overgemaakt, om de Klant voor het volgende schooljaar alle informatie te bezorgen die is voorzien in deel 2.1 (hierna het “Herinschrijvingscontract”), plus bovendien:
a.    De mogelijkheid om de herinschrijving te formaliseren voor het volgende schooljaar (hierna “Herinschrijving”), zowel in de School als vanop afstand langs elektronische weg, door het herinschrijvingscontract (hierna “Herinschrijvingscontract”) in te vullen.
b.    De uitdrukkelijke vermelding dat:
(i)    De terugzending van het behoorlijk ingevulde Inschrijvingscontract vanaf de aanvaarding door de School impliceert dat de Klant de Algemene Voorwaarden aanvaardt en de prijs van de nieuwe lessen dient te betalen volgens de voorwaarden vermeld in de Bijzondere Voorwaarden;
(ii)    Vanaf de aanvaarding van het Inschrijvingscontract door de Dienstverlener, de bepalingen en voorwaarden van het Inschrijvingscontract (die worden beschouwd als Bijzondere Voorwaarden) en de Algemene Voorwaarden van toepassing zullen zijn op de relaties tussen de Partijen tot aan het einde van de nieuwe lessen waarvoor de Klant heeft ingeschreven;
(iii)    De Dienstverlener zal zijn Aanvaarding op een duurzame drager naar de Klant sturen, zodat ze kan worden gearchiveerd. 
Onverminderd de verzending van de Aanvaarding van het Inschrijvingscontract door de Dienstverlener aan de Klant volgens de bepalingen van dit deel 7.1 dient de Dienstverlener hoe dan ook een digitale kopie van het Inschrijvingscontract van de Klant en van zijn Aanvaarding door de Dienstverlener in de School te bewaren als bewijs van de inschrijving.
7.2.    Op de Herinschrijving is in voorkomend geval de regelgeving betreffende contracten op afstand langs elektronische weg van toepassing.

8.    KLACHTEN - CONSUMENTENBEMIDDELING

8.1.    De Klant kan elke klacht die verband houdt met de Diensten verzenden via de klachtenformulieren die daartoe beschikbaar zijn in de School.
8.2.    In overeenstemming met de toepasbare wettelijke bepalingen heeft de Klant het recht om kosteloos een beroep te doen op een ombudsman voor consumentenbemiddeling.

9.    AANSPRAKELIJKHEID VAN DE DIENSTVERLENER EN VAN DE KLANT

9.1.    De Dienstverlener is jegens de Klant aansprakelijk voor de verleende Diensten. Alle leerlingen die zijn ingeschreven voor de lessen, zijn verzekerd en staan tijdens de Dienstverlening onder de verantwoordelijkheid van de Dienstverlener of zijn partners, met uitzondering van de Babies-leerlingen (Mousy en Linda), die worden begeleid door hun ouders of door een gemachtigde volwassene. De Babies-leerlingen zijn bijgevolg verzekerd en staan onder de verantwoordelijkheid van hun ouders of van de gemachtigde volwassene. De leerlingen staan onder de verantwoordelijkheid van hun ouders en/of de gemachtigde volwassene zodra ze de gebouwen van de Dienstverlener of zijn partners verlaten na afloop van de Dienstverlening. 
9.2.    De Dienstverlener kan in geen enkel geval aansprakelijk worden gesteld voor schade die geheel of gedeeltelijk voortvloeit uit of werd veroorzaakt door een valse verklaring, een niet-mededeling of elk ander opzettelijk of nalatig gedrag van de Klant of schending van de goede trouw.
9.3.    Voor zover wettelijk toegestaan wijst de Dienstverlener elke verantwoordelijkheid af voor diefstal, al dan niet opzettelijk toegebrachte schade aan zijn gebouwen en het verlies van persoonlijke voorwerpen die zouden kunnen zijn gepleegd, veroorzaakt of gerealiseerd tijdens de openingsuren van het (de) Kids&Us-centrum (centra) dat (die) wordt (worden) beheerd door de Dienstverlener. De Dienstverlener kan niet worden beschouwd als de bewaarder van zaken die de klanten zouden hebben verloren of achtergelaten in zijn gebouwen. De Klant blijft als enige verantwoordelijk voor al het Materiaal dat hij meebrengt tijdens de openingsuren. Hetzelfde geldt voor het materiaal dat de Klant zou hebben verloren of achtergelaten in de gebouwen van de Dienstverlener.
9.4.    Indien de Klant de Dienstverlener aansprakelijk stelt, dient hij een schriftelijke klacht in te dienen met gedetailleerde beschrijving van de aard van de klacht en van het gevorderde bedrag.
9.5.    De Dienstverlener is enkel aansprakelijk jegens de Klant. Hij is niet verantwoordelijk voor schade die wordt veroorzaakt door of aan derden.
9.6.    De aansprakelijkheid van de Dienstverlener kan in geen enkel geval worden uitgesloten voor acties of vergetelheden waarover de wet of de regelgeving anders beschikt.
9.7.    De Klant dient de lokalen en het materiaal dat hem door de Dienstverlener ter beschikking wordt gesteld te gebruiken “als een goed huisvader”, d.w.z. als een normaal voorzichtig en toegewijd persoon, volgens het huishoudelijk reglement. 
9.8.    De Dienstverlener behoudt zich het recht voor om de toegang tot een of meerdere lessen te ontzeggen, tijdelijk of definitief in overeenstemming met deel 11.
9.9.    Elke schade zal worden gefactureerd aan de persoon die de feiten heeft gepleegd of, wanneer het gaat om een minderjarig kind, aan zijn wettelijk vertegenwoordiger onder voorbehoud van elke bijkomende schade en interesten die de Dienstverlener verschuldigd acht.

10.    BEËINDIGING VAN DE DIENSTEN DOOR DE KLANT. UITSCHRIJVING VAN DE LEERLING

10.1.    De Klant kan zijn verbintenis jegens de Dienstverlener op ieder ogenblik opzeggen, en de leerling kan dus de lessen waarvoor hij is ingeschreven op ieder ogenblik beëindigen, door dit schriftelijk ter kennis te brengen aan de directie van de School.
10.2.    De bedragen betaald voor de inschrijving of herinschrijving en voor het Materiaal, of alle andere bedragen die zijn betaald bij wijze van leskosten, zijn niet terugbetaalbaar, behalve bij herroeping van het Contract door de Klant volgens de voorwaarden bedoeld in deel 3 of wanneer de Klant het Contract ontbindt wegens nalatigheid van de Dienstverlener.
Wanneer de datum van ingang van de ontbinding of uitschrijving van de leerling niet samenvalt met de laatste lesdag van de huidige maand, kan de Klant bijgevolg geen enkel bedrag voor deze periode terugvorderen, zelfs als hij niet alle lessen van de voormelde periode niet heeft gekregen. Nadat het Contract ontbonden is, dient de Klant de bedragen van de volgende maanden echter niet te betalen.    

11.    BEËINDIGING VAN DE DIENSTEN DOOR DE DIENSTVERLENER
De Dienstverlener kan dit Contract tijdelijk opschorten of ontbinden en een definitief einde stellen aan de Dienstverlening wanneer (i) de Klant zijn betalingsplichten krachtens dit Contract niet naleeft ondanks een eerste aanmaning; (ii) de leerling getuigt van een gebrek aan discipline of herhaaldelijk het goede verloop van de les stoort ondanks de waarschuwing van de Dienstverlener. De Klant heeft in dat geval geen recht op terugbetaling van de eventueel betaalde bedragen, ter vergoeding van het veroorzaakte nadeel.

12.    OVERMACHT

12.1.    Indien de School sluit of de Diensten niet kunnen worden verleend als gevolg van overmacht, biedt de Dienstverlener de Klant volledig digitale lessen aan, 100 % online, of synchrone lessen, naargelang het geval.
12.2.    De digitale modaliteit zal behoorlijk worden meegedeeld aan de Klant en heeft geen wijziging tot gevolg van de economische tegenwaarde die is overeengekomen in de Bijzondere Voorwaarden van de lessen. Het Materiaal van de digitale lessen omvat in dat geval een privétoegang tot het e-learning-platform van Kids&Us.
12.3.    In het kader van deze Algemene Voorwaarden is “overmacht” elk feit, elke omstandigheid of elke onvoorspelbare en onvermijdelijke gebeurtenis (ongeacht de oorzaak) die de Dienstverlening verhindert, op voorwaarde dat de Dienstverlener er niet voor verantwoordelijk is en er een oorzakelijk verband bestaat tussen de onmogelijkheid om de Diensten te verlenen en het voormelde feit, omstandigheid of gebeurtenis.

13.    BESCHERMING VAN DE PERSOONSGEGEVENS

13.1    Informatie over:
(i)    de identificatie- en contactgegevens van de verwerkingsverantwoordelijken;
(ii)    de verwerking van de persoonsgegevens van de Klant en de leerling, met inbegrip van, maar niet beperkt tot de categorieën van persoonsgegevens, de doeleinden van de verwerking, de ontvangers en de bewaartermijnen van de persoonsgegevens;
(iii)    de rechten van de Klant en de leerling met betrekking tot hun persoonsgegevens en hoe deze uit te oefenen; en
(iv)    de opname en het gebruik van de stem en het beeld van de student
wordt verstrekt in het bijgevoegde document "Alpha Card".

2. TOEPASBAAR RECHT EN RECHTSPRAAK

2.1     Het Contract wordt beheerd door het Belgisch recht.
2.2     Indien tussen de partijen een geschil zou ontstaan, verbinden ze zich ertoe om alles in het werk te stellen om dit geschil op te lossen via alternatieve conflictoplossing, vooral via bemiddeling in burgerlijke of handelszaken. 
2.3     Als de bemiddeling mislukt of als een van de partijen ze weigert, komen de partijen overeen en aanvaarden ze dat alleen de rechtbanken van de plaats waar de maatschappelijke zetel van de Dienstverlener is gevestigd, bevoegd zijn om zich uit te spreken over het onderhandelen, interpreteren, sluiten, uitvoeren en ontbinden van dit Contract.

 

 



ALGEMENE VOORWAARDEN VAN MY WAY 

Kids&Us (de “Dienstverlener”) biedt de Klant een educatieve app aan voor de Kids&Us-leerlingen met de naam My Way. 
Om gebruik te kunnen maken van My Way en van deze dienst te kunnen genieten, is het noodzakelijk om gebruiker te worden van My Way. Hiervoor moet u het registratieproces succesvol hebben afgerond en een gebruikersaccount hebben aangemaakt. In elk geval, om gebruik te kunnen maken van My Way en te kunnen genieten van de aangeboden dienst, gaat u ermee akkoord gebonden te zijn door deze voorwaarden en de regels gepubliceerd door Kids&Us via haar website, hetzij rechtstreeks, hetzij in uw hoedanigheid van moeder, vader of wettelijke voogd in naam van de minderjarige die gebruik zal maken van My Way. 
De Dienstverlener behoudt zich het recht voor om deze algemene voorwaarden te wijzigen, bij te werken en te herzien, op welke manier dan ook toegestaan door de wet, ten minste dertig dagen voordat ze van kracht worden, in welk geval ze per e-mail zullen worden meegedeeld aan de Klant. 
Kids&Us behoudt zich echter het recht voor om wijzigingen in de algemene voorwaarden aan te brengen die onmiddellijk van kracht zijn en waarvan u achteraf op de hoogte wordt gesteld wanneer een van de volgende omstandigheden zich voordoet:  
•    Indien nodig vanwege wettelijke of veiligheidsvereisten. 
•    Wanneer dit het gevolg is van een afwijking of aanpassing van technische aard in My Way. 
•    Wanneer de wijziging betrekking heeft op het verwijderen of wijzigen van elementen die, naar het oordeel van de Dienstverlener, het behoud van de veiligheid niet mogelijk maken of onwettig, aanstootgevend, ongepast of discriminerend zijn. 
•    Als het nodig is om een onvoorzien en dreigend gevaar het hoofd te bieden. 
Door gebruik te maken van My Way verklaart de Klant uitdrukkelijk, in eigen naam en namens zichzelf of namens de minderjarige, deze algemene voorwaarden te kennen, te begrijpen en te aanvaarden. 

1.- GEBRUIKERS 

Door u te registreren en toegang te krijgen tot My Way krijgt u de status van gebruiker. In het geval dat de gebruiker minderjarig is, zal de Klant, die optreedt als moeder, vader of wettelijke voogd, deze algemene voorwaarden namens hen aanvaarden. Ook Kids&Us-leraren, -directeuren en -coördinatoren kunnen My Way gebruiken als onderdeel van hun onderwijsactiviteit. 

2. FUNCTIES VAN DE DIENST 

My Way is een educatieve app voor Kids&Us-leerlingen die de lessen in het klaslokaal aanvult en gepersonaliseerd onderwijs biedt om ervoor te zorgen dat elke leerling de communicatieve leerdoelen van de cursus haalt. 
De gebruiker stemt ermee in om waarheidsgetrouwe en nauwkeurige gegevens in te voeren in de app en verklaart dat het gebruik ervan geen inbreuk maakt op de rechten van derden, waarbij de gebruiker zich ertoe verplicht de Dienstverlener te vrijwaren van en schadeloos te stellen voor enige aansprakelijkheid die voortvloeit uit claims van derden wegens inbreuk op deze voorwaarden. 
My Way is toegankelijk via het internet en maakt het mogelijk uw gegevens op te slaan of op te vragen met betrekking tot het gebruik van de app. Als gebruiker bent u verantwoordelijk voor het verkrijgen van toegang tot het internet met behulp van software en apparatuur die voldoet aan alle toepasselijke beveiligingsvereisten. 
Door akkoord te gaan met de voorwaarden en bepalingen in deze gebruiksvoorwaarden, verklaart en garandeert u dat u beschikt over de rechten op alle gebruikersgegevens, inclusief het recht om deze te uploaden naar de app. 
De gebruiker geeft de Dienstverlener uitdrukkelijk toestemming om zijn/haar gebruikersgegevens te verzamelen, op te slaan, te bewaren, te hosten en door te sturen, en kopieën te maken voor zover dit nodig is om hem/haar de diensten te leveren die onder deze algemene voorwaarden vallen. 

3. VERPLICHTINGEN EN GEBRUIKERSRECHTEN 

U hebt het recht om de app te gebruiken in overeenstemming met de hierin vermelde gebruiksvoorwaarden. Het is niet toegestaan om derden toegang te geven tot de app of deze te gebruiken voor commerciële doeleinden of andere doeleinden die niet uitdrukkelijk door de Dienstverlener zijn toegestaan. De Dienstverlener bezit alle titels, auteursrechten en andere intellectuele en eigendomsrechten met betrekking tot de app. De gebruiker bezit alleen de rechten die in deze voorwaarden worden genoemd en heeft om die reden geen enkel andere expliciete of impliciete rechten op de app. 
U stemt ermee in My Way te gebruiken op een wettige en eerlijke manier, zonder afbreuk te doen aan de rechten of belangen van de Dienstverlener of derden. Het is ten strengste verboden om: 
•    Het machtigingsniveau van een gebruiker van het systeem te proberen verhogen. 
•    Intellectuele eigendomsrechten, industriële of andere wettelijke rechten te schenden. 
•    Onjuiste informatie te verschaffen. 
•    De app te gebruiken zonder de nodige zorgvuldigheid. 
•    Te handelen in strijd met de wet of de moraliteit. 
•    Het systeem van het bedrijf aan te vallen. 
•    Virussen of kwaadaardige codes te uploaden, activiteiten uit te voeren die de correcte werking van de app kunnen uitschakelen, overbelasten of wijzigen, zoals geautomatiseerde systemen (robots, offline lezers enz.). De gebruiker mag de app niet gebruiken als de toepasselijke wetgeving van het land waarin hij/zij verblijft of van waaruit hij/zij toegang heeft, hem/haar de toegang tot en het gebruik van het platform verbiedt. 
•    Direct of indirect software of technologie te ontwikkelen waarbij de app geheel of gedeeltelijk wordt gekopieerd in overeenstemming met de bepalingen van de wet op intellectuele eigendom en de toepasselijke wetgeving, of van de functies van de app, te reverse-engineeren, decompileren, demonteren, reproduceren, vertalen, wijzigen, verhandelen, dupliceren, transformeren of over te dragen aan enige persoon of entiteit, geheel of gedeeltelijk, in enige vorm of op enige wijze, hetzij mechanisch, magnetisch, door fotokopieën of anderszins, of enige eigendomsvermeldingen of labels verwijderen van de toepassing, de logische diagrammen, broncodes, het object- en/of gegevensmodel. 
•    Een poging te doen om de sleutels, systemen of encryptiealgoritmen en andere beveiligingselementen die betrokken zijn bij de telematicaprocessen die door de applicatie worden gebruikt, te ontsleutelen. 
•    Andere soortgelijke handelingen te verrichten of handelingen die kunnen worden opgevat als asociaal en die de dienstverlening direct belemmeren. 
Kids&Us behoudt zich het recht voor om juridische stappen te ondernemen tegen iedereen die deze verplichtingen schendt. 

Als illegaal gebruik van het netwerk wordt gedetecteerd, worden de bevoegde autoriteiten hiervan op de hoogte gebracht in overeenstemming met de geldende wetgeving. 

4.- GEBRUIK VAN WACHTWOORDEN 

Om toegang te krijgen tot My Way, moet u zich registreren aan de hand van een gebruikerscode en een persoonlijk, niet-overdraagbaar wachtwoord, die u per e-mail worden verstrekt. De gebruiker is aansprakelijk voor alle gevolgen die kunnen voortvloeien uit het misbruik van zijn/haar wachtwoord. 
De toegang tot en het gebruik van My Way is strikt voorbehouden aan de gebruiker, daarom verklaart u bij het registreren, in eigen naam of in naam en voor rekening van de minderjarige, dat u aan deze voorwaarden voldoet. 
Zowel de gebruikerscode als het wachtwoord blijven inactief (waardoor de toegang wordt geblokkeerd) totdat de gebruiker deze gebruiksvoorwaarden heeft geaccepteerd. 

5.- BESCHRIJVING VAN DE REGISTRATIEPROCEDURE 

De aankoop van de educatieve cursussen van Kids&Us met toegang tot My Way stelt de gebruiker in staat om de app te gebruiken in overeenstemming met de hierboven vermelde voorwaarden. 

6.- GEBRUIKERSONDERSTEUNING 

Voor technische problemen bij het gebruik van de app kan de gebruiker op een van de volgende manieren contact met ons opnemen: 
•    Telefonisch, als u zich in de volgende landen bevindt, tijdens de werkuren van het land: +34 93 122 04 931220440 (Spanje), +39 80 069 43 800694398 (Italië), +33 97 001 91 970019186 (Frankrijk), +32 80 026 80026739 (België) en +52 55 416 361 5541636141 (Mexico). 
•    Door het hiervoor bestemde formulier op My Way in te vullen. 
•    Door een e-mail te sturen naar [email protected]

7.- INTELLECTUELE EN INDUSTRIËLE EIGENDOM 

Kids&Us is de eigenaar van alle intellectuele en industriële eigendomsrechten van deze app, alsmede van de elementen die er deel van uitmaken (met inbegrip van, maar niet beperkt tot: afbeeldingen, software of teksten; handelsmerken of logo's, kleurencombinaties, structuur en ontwerp, selectie van gebruikte materialen, computerprogramma's die nodig zijn voor de werking, de toegang en het gebruik ervan, enz.). My Way wordt beschouwd als een werk dat wordt beschermd als intellectueel eigendom door het Spaanse rechtssysteem en zowel de Spaanse en EU-regelgeving op dit gebied als de internationale verdragen die betrekking hebben op deze materie en door Spanje zijn ondertekend, zijn hierop van toepassing. Alle rechten voorbehouden. Krachtens de bepalingen van artikel 8 en artikel 32, lid 1, tweede alinea, van de Spaanse wet op het intellectuele eigendom zijn de reproductie, verspreiding en openbare mededeling, met inbegrip van de beschikbaarheidsmodaliteit, van de gehele of gedeeltelijke inhoud van deze app, voor commerciële doeleinden, op welke drager dan ook en met welke technische middelen dan ook, zonder toestemming van de houders van de rechten, uitdrukkelijk verboden. De gebruiker verbindt zich ertoe de intellectuele en industriële eigendomsrechten van de rechthebbenden te respecteren. U mag de elementen van de app bekijken en zelfs afdrukken, kopiëren en opslaan op de harde schijf van uw computer of een ander fysiek medium, zolang dit uitsluitend en alleen voor persoonlijk en privégebruik is. De gebruiker dient zich te onthouden van het verwijderen, wijzigen, omzeilen of manipuleren van beveiligingen of beveiligingssystemen die in de app zijn geïnstalleerd. 
Niets in deze voorwaarden mag impliciet of expliciet worden geïnterpreteerd als een overdracht of overgang van de industriële of intellectuele eigendomsrechten met betrekking tot de toepassing en/of technologie ten gunste van de gebruiker. De gebruiker is op grond van deze voorwaarden verplicht de eigendom van deze rechten nauwgezet te respecteren en de eigenaren schriftelijk op de hoogte te stellen van elke inbreuk op deze rechten waarvan hij/zij kennis krijgt. 

8.- DISCLAIMER 

De app dient als ondersteuningshulpmiddel voor de deskundige en het gebruik ervan ontslaat de gebruiker niet van de plicht om te controleren of de ingevoerde en door de app gebruikte gegevens correct zijn. De gebruiker is als enige verantwoordelijk voor het niet bijwerken van de gegevens, waarbij de Dienstverlener wordt vrijgesteld van enige aansprakelijkheid hiervoor. 
De Dienstverlener beschikt als verantwoordelijke voor de gegevensverwerking over een beveiligingsdocument en voldoet aan Verordening (EU) 2016/679 inzake gegevensbescherming en de organieke wet 3/2018 inzake gegevensbescherming en garantie van digitale rechten, en heeft alle technische middelen ingesteld waarover hij beschikt om verlies, misbruik, wijziging, onbevoegde toegang en diefstal van gegevens te voorkomen, zonder afbreuk te doen aan de mededeling dat beveiligingsmaatregelen op internet niet onneembaar zijn. De gebruiker is als enige verantwoordelijk voor de aanwezigheid van adequate beveiligingssystemen of -programma's op zijn/haar apparaten, zoals firewalls, antivirusprogramma’s of andere systemen die een veilige toegang tot zijn/haar informatie garanderen. 
Gezien het grote aantal factoren dat buiten de verantwoordelijkheid van het bedrijf valt bij het leveren van een dergelijke dienst, garandeert het, noch impliciet, noch expliciet, de volledige beschikbaarheid van de dienst. 
De verantwoordelijke voor de verwerking is niet aansprakelijk voor schade die kan voortvloeien uit telefoonstoringen of -defecten, onderbrekingen in het elektronische systeem, de aanwezigheid van computervirussen, malware of andere factoren waarop hij geen invloed heeft. 
De verantwoordelijke voor de verwerking stelt de app ter beschikking van de gebruiker zonder enige uitdrukkelijke of impliciete garantie van welke aard dan ook, met inbegrip van, maar niet beperkt tot, garanties met betrekking tot de verkoopbaarheid, patenteerbaarheid en/of geschiktheid voor een bepaald doel, of de afwezigheid van gebreken of fouten, of met betrekking tot de mogelijkheid tot integratie in een bepaald systeem, titel, of het niet-inbreuk maken op enig octrooi of andere intellectuele en/of industriële eigendomsrechten van derden. 
De verantwoordelijke voor de verwerking is niet aansprakelijk voor fouten die worden veroorzaakt door de app of het gebruik ervan, zelfs niet wanneer de service wordt onderbroken, noch is hij aansprakelijk in geval van vertraging of storing, noch voor de effecten of gevolgen die direct of indirect verband houden met het gebruik of de onmogelijkheid tot gebruik van de app, noch voor de acties die voortvloeien uit onjuist gebruik of onjuiste werking van de app, noch voor claims van derden. 
Indien de verantwoordelijke voor de verwerking enige aansprakelijkheid heeft die voortvloeit uit deze tekst, komen de Partijen overeen dat deze beperkt is tot het bedrag dat door de gebruiker is betaald. 

In geen geval zal een Partij op enigerlei wijze aansprakelijk zijn jegens de andere Partij voor gevolgschade en gederfde winst. 

9.- VERKLARINGEN EN GARANTIES 

De toegang tot en het gebruik van My Way is strikt voorbehouden aan de gebruiker, daarom verklaart u bij het registreren, in eigen naam of in naam en voor rekening van de minderjarige, dat u aan deze voorwaarden voldoet. 
•    U heeft alle rechten en bevoegdheden, in overeenstemming met uw toepasselijke wettelijke en juridische regime, om alle verplichtingen, acties en verbintenissen die u op grond van deze algemene voorwaarden aangaat, na te komen en uit te voeren. 
•    In het geval dat u optreedt in de hoedanigheid van moeder, vader of wettelijke voogd van de minderjarige gebruiker, heeft u alle rechten, bevoegdheden en bekwaamheden, in overeenstemming met hun toepasselijke wettelijke en juridische regime, om alle verplichtingen, acties en verbintenissen die u aangaat krachtens de onderhavige algemene voorwaarden na te komen en uit te voeren. 
•    U gaat ermee akkoord de Dienstverlener schadeloos te stellen voor enige claims, kosten, schade van welke aard dan ook die voortkomen uit de schending, verkeerde voorstelling van zaken of onjuistheid van enige van de verplichtingen of vertegenwoordigingen en garanties in deze algemene voorwaarden. 
•    Door akkoord te gaan met deze voorwaarden, verklaart en garandeert u dat u beschikt over de rechten op alle gebruikersgegevens, inclusief het recht om deze te uploaden naar de app. 
•    U verbindt zich ertoe de Dienstverlener te vrijwaren van elke claim die voortkomt uit, te wijten is aan of voortvloeit uit een schending, verkeerde voorstelling van zaken of onnauwkeurigheid van uw kant van een van de verplichtingen of verklaringen en garanties zoals uiteengezet in deze algemene voorwaarden, evenals elke claim door gebruikers of een derde partij die direct of indirect voortvloeit uit de levering van de diensten door Kids&Us. 

10.- INWERKINGTREDING EN GELDIGHEIDSDUUR 

Deze algemene voorwaarden worden van kracht op het moment dat de gebruiker ze ontvangt of op het moment dat ze gepubliceerd worden op My Way. De Dienstverlener kan de algemene voorwaarden periodiek bijwerken. De Dienstverlener zal de gebruiker op de hoogte stellen van wijzigingen in het e-mailadres van de gebruiker voordat deze van kracht worden. We raden u aan dit document regelmatig door te lezen om op de hoogte te blijven van eventuele wijzigingen. 

11.- GEGEVENSBESCHERMING 

Alle persoonlijke gegevens die worden verstrekt tijdens het gebruik van My Way zullen worden verwerkt in overeenstemming met de bepalingen van het Privacybeleid van de Dienstverlener, waartoe u toegang heeft via deze link: https://www.kidsandus.be/nl-be/footer/privacybeleid-en-gegevensverwerking. 

12.- TOEPASSELIJK RECHT EN JURISDICTIE 

Deze algemene voorwaarden vallen onder het Belgisch recht. 
Elk conflict of discrepantie zal worden beslecht door de rechtbanken en tribunalen van de woonplaats van de Klant, waarbij uitdrukkelijk afstand wordt gedaan van elke andere jurisdictie die mogelijk overeenkomt met de Partijen.